Udskriv
Min rejse side - gå til forsiden
SENESTE REJSER:

Berlin - juli 2024

Portugal - juli 2024

Indonesin 2005

Efter mit ophold på New Zealand tog jeg til Bali, hvor jeg mødtes med Tina og vores gode venner Nikolaj og Cristina (som på det tidspunkt boede i Surabaya på Java). Vi havde nogle skønne uger sammen, 10 dage på Bali - med en uge i Sanur og 3 dage i Ubud. Fra Bali fløj vi til Surabaya og boede hos Nikolaj og Cristina en 1 uge (med en afstikker til Yogakarta.) I Surabaya bliver min 30 års fødsesldag fejret.

Vi boede på et lækkert resort i Sanur og brugte faktisk det meste tid i og omkring poolen og resortet, lidt atypisk for os – men det var vel hvad vi havde brug for.

Et par dage tog vi ind til Kuta for at spise og ikke mindst shoppe. Havde mange lange kampe med diverse sælgere om at skaffe en tromme til Cristina – til Nikolajs store fortvivlelse. Og det lykkedes til sidst at finde en som hun blev glad for.

En af dagene lejede vi en bil med chauffør som tog os lidt omkring på øen – bl.a til en vulkan og et tempel i nærheden.

Vi spiste en frokost på en restaurant med en fantastisk udsigt til vulkanen.

På vejen hjem var vi lige forbi Ubud og Tina og jeg besluttede at tage et par dage der når Nikolaj og Cristian var taget tilbage til Saurabaya.

Tina og Jeg tog 3 skønne dage i Ubud – vi lejede sykler og kørte rundt til forskellige templer og ellers bare hvor cyklen tog os hen.. – en suveræn måde at se og opleve på. Til Nikolajs store glæde fik Tina taget revance for Cristinas trommekøb – med at købe skåle etc. til den store guldmedalje.

Midt i Úbud ligger et tempel som aber har besat!

Et tempel lidt uden for Ubud.

Lokale børn stiller op til fotografering.

Min yndlingsmåde at opleve på.. en lejecykel og så bare se hvad der venter omkring
næste sving.

Ubud byder på masser af kunsthåndværk

Efter Ubud fløj vi til Surabaya hvor Cristina hentede os i lufthavnen med deres privatchauffør – fine forhold. Vi boede i gæsteværelse i deres fine lejlighed på 18. etage (sådan ca.) med udsigt ud over.. trafikken og forureningen. Surabaya er ikke et sted at tage til som ”alm. turist” – og byen har da også fundet vej til min top-5 over ”værste storbyer”. Men på grund af vores fine indkvartering og ikke mindst gode selskab havde vi et dejligt ophold i Surabaya også.

Udsigten fra Nikolaj og Cristinas lejlighed i Surabaya.

Tina og jeg tog en smuttur (med 1 overnatning) til Yogyakarta på den sydlige del af Java – 8 timer i tog. Her så vi de flotte templer Borobudur og Prambanan.

Prambanan templet, lidt udenfor Yogyakarta.

og det endnu mere imponerende Borobudur-tempel.

Med selvudløser foran Borobodur.

Den 3. april fejrede vi min 30-års fødselsdag med manér. Vi spiste morgenmads buffet på det nærligende Shangri La hotel, og ellers bare hyggede. Om eftermiddagen var der brownies og jeg havde lavet pandekager!

Min 30-årig fødselsdag fejres med eftermiddagshygge i lejligheden.

Om aftenen inviterede jeg på en japansk restaurant på Shangri La hotellet. Et meget mindeværdigt måltid som vi alle nød i stor stil.. Nikolaj og jeg bestilte 2 stks Sake og trode så det var to glas – det var det ikke – det var to kander. Pigerne var ikke så interesseret i det, så det endte med at vi måtte drikke det meste selv.. hvilke nok påvirkede vores tilstand en lille smule..

Vi fortsatte på natklubben downstairs, selvom Nikolaj ikke var såå meget for det. Han havde været der før og fået masser af venner da han havde bildt halvdelen af personalet ind at han var håndlæser... Men det skaffede da os et godt bord – med udsyn til det lokale band der spillede. Hen under aftenen bestilte (Nikolaj og Tina tror jeg) fødselsdagssang for mig (øøh mange tak!), så ”bandet” med den yndige forsanger kom ned til vores bord og sang Happy Birthsday!!

Fødselsdagssang og levende lys fra de yndige lokale piger.

Vi kvitterede med lidt break dance.. her ormen!

Nej nej - vi blev ikke fulde den aften...

Dagen efter gik med tømmermænd og McD.. vores sidste hele dag i Indonesien. Dagen efter sagde vi farvel og på gensyn til Nikolaj og Cristina – vi fløj videre til Kuala Lumpur i Malaysia.